Sunday, April 25, 2021

BBM3401-2021-MINGGU 5- ASAS FOTOGRAFI (FLATLAY)

ASAS FOTOGRAFI (FLATLAY)


Sumber :


Normaliza Abd Rahim. (2019). Multimedia dalam Bahasa. Serdang: Penerbit Universiti Putra Malaysia.


Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan kepada para pembaca blog sekalian. Baik pada hari ini, saya ingin berkongsi dengan kalian semua tentang asas fotografi iaitu flatlay. Dalam kita tidak sedar, teknik asas fotografi flatlay ini sering digunakan oleh masyarakat kita. Gambar-gambar makanan yang kita ambil untuk diletakkan di media-media sosial kita seperti Facebook, Instagram, Twitter dan lain-lain lagi. Kita telah ambil gambar-gambar tersebut tanpa mengetahui apa itu flatlay, half flatlay, quarter flatlay dan zero flatlay. Baiklah, hari ini saya sertakan video untuk menambah ilmu kalian semua tentang asas fotografi flatlay ini. 


Apa yang ditunggu-tunggu? Mohler



Link - https://youtu.be/bLxO0cDMJOE 


Selamat menonton semua. Semoga dapat memperoleh ilmu tentang asas fotografi ini. Sama-sama kita belajar kerana bagi saya pun ini merupakan satu bidang ilmu baharu yang saya sedang pelajari. 











No comments:

Post a Comment

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

1.  BIODATA DIRI 2.  CERITA SOSIAL 1 3.  PENDEKATAN ANALISIS WACANA 4.  NOTA ELEMEN ASAS GRAFIK 5.  ASAS GRAFIK MUDAH 6.  ASAS GRAFIK WARNA ...